هفته کار و کارگر با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی نام‌گذاری شد

12:11 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۳۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
هفته کار و کارگر با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی نام‌گذاری شد
معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح اقدامات هفته کار و کارگر شعار این هفته را مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - محمد چکشیان، معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر در تشریح اقدامات برنامه‌ ریزی شده در این هفته گفت: بازدید وزیر تعاون و معاونان وی از کارخانه‌ها، سخنرانی وزیر در نماز جمعه تهران، حضور معاونین وزیر در نمازجمعه استان‌های کشور و حضور در گلزار شهدا از جمله اقداماتی است که در هفته کار و کارگر انجام خواهد شد.

وی افزود: در تاریخ ۸ اردیبهشت مراسم اعطای نشان به کارخانه‌ها اقتصاد مقاومتی، ۹ اردیبهشت تجلیل از جامعه زنان کار و تولید، ۱۰ اردیبهشت نشست وزیر تعاون با جامعه کارگری از دیگر برنامه‌های این هفته است.  

اجرای ۱۰۰ برنامه اجرایی در هفته کار و کارگر
 
معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به طور کلی ۱۰۰ برنامه اجرایی در سطح استان‌ها، سازمان‌ها، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اجرایی خواهد شد.

چکشیان شعار هفته کارگر را مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی عنوان کرد و گفت: هشتگ هفته کار و کارگر «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

وی ادامه داد: مکاتبه‌ای با ستاد اقامه نماز جمعه نیز انجام شده است که ائمه جمعه سراسر کشور به موضوع کار و کارگر بپردازند.

از برگزیدگان جشنواره امتنان تقدیر می‌شود

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای گرامیداشت این هفته با صدور فراخوان جشنواره امتنان به ۸ میلیون کارگر پیامک ارسال شده است تا کارگران توانایی خود را نشان دهند که این جشنواره ۲۶ برگزیده کشوری داشته است و هفته آینده با حضور رئیس جمهور از این برگزیدگان تقدیر می‌شود.

چکشیان با بیان اینکه روز‌های هفته کارگر با عناوین مختلف نام‌گذاری شده است تاکید کرد: ۵ اردیبهشت کارگر تجدید میثاق با امام ره، رهبری و شهدا، ۶ اردیبهشت کارگر فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ۷ اردیبهشت کارگر تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان، ۸ اردیبهشت کارگر منزلت خانواده، زنان و جوانی جمعیت، ۹ اردیبهشت کارگر ایمنی سلامت و بهداشت کار، ۱۰ اردیبهشت کارگر، تشکل‌ها و مشارکت مردم و ۱۱ اردیبهشت کارگر، ایمان، امید و همدلی نام‌گذاری شده‌اند.

تشکیل ستاد جوانی جمعیت در وزارت کار

وی به تاسیس ستاد جوانی جمعیت در وزارت کار به ریاست وزیر تعاون اشاره کرد و گفت: با کمک ستاد ملی جوانی جمعیت اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است و طرح‌های حمایت از مادران و فرزندان نیز مثل طرح یسنا در وزارت کار اجرایی شده است.

معاون فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره موضوع تعطیلی روز کارگر طبق ماده ۶۳ قانون کار اظهار کرد: در سال جاری با تعامل گروه‌های کارگری و تشکل‌های صنفی و کارفرمایی تلاش شده است تا به تمام واحدهای فعال اقتصادی اعلام و ابلاغ شود که این روز تعطیل است و اگری واحدی باز است باید در این روز به اجرای برنامه‌های فرهنگی به جای کار بپردازد که امیدواریم اجرایی شود.

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
به توصیه مسئولین من کارگر ازدواج کردم و جدا شدم. من حق تاهل را حتی با پرداخت مهریه نمی‌خواهم. فقط وزیر آبروی کارگرانی که جدا شده اند را می‌خواهد نزد کارفرما ها ببرد. دادن مهریه کم بود مشکل دادن حق تاهل هم اضافه شد تا آبروی کارگران مطلقه را ببرند. چرا در شناسنامه ها کارفرما باید ورود کند که بداند من جدا شدم یا نه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *